fbpx

sep 2, 2019

Laag chassis met hoog draagvermogen

Volvo Trucks levert vanaf nu 10-tons luchtgeveerde voorassen op de Volvo FMX, FM, FH en FH16. Hierdoor kan een nog lagere chassishoogte met een hoog draagvermogen worden gerealiseerd. Een groot voordeel voor bijvoorbeeld bakwagens en trekkers met zware autolaadkraan.

“Deze Volvo FH 500 8×2 tridem met drie gestuurde assen en voorzien van Volvo Dynamic Steering is extreem wendbaar en door toepassing van de nieuwe luchtgeveerde 10-tons vooras toch erg laag”, vertelt Jan Schouten, Manager Product bij Volvo Trucks Nederland.

De laadvloerhoogte bedraagt slechts 108cm en het netto laadvermogen is bijna 13.500kg.

De truck is in samenwerking met Hiab voorzien van een X-HIPRO 658EP-6 autolaadkraan met steunpoot aan de voorzijde en een vlakke laadbak volgens het Frame Works concept. Dit concept zorgt voor een extreem korte opbouwtijd van minder dan vier weken.

De nieuwe 10-tons voorassen zijn luchtgeveerd en als enkele en dubbele vooras leverbaar voor 2 tot en met 5-assige configuraties. Daarnaast beschikken alle chassis met een 10-tons luchtgeveerde vooras standaard over Volvo Dynamic Steering. Dit maakt manoeuvreren zelfs bij de zwaarste belasting eenvoudig.

Nog lagere chassishoogte
Het belangrijkste voordeel is dat de zwaardere autolaadkranen met een nog lagere chassishoogte gerealiseerd kunnen worden. “Wederom een perfect voorbeeld van de uitgebreide mogelijkheden en chassisconfiguraties die Volvo Trucks biedt. We kunnen nu eigenlijk voor iedere toepassing de juiste oplossing leveren”, besluit Jan Schouten.

Lees meer Volvo Trucks nieuws
Misschien vind je dit ook interessant: 

Werken bij Van Dijk

Truckmonteur?
Ga aan de slag &
maak vrienden
bij Van Dijk