Jul 23, 2021

Onthulling nieuwe volledige elektrische truck voor in de stad: de lage-instap cabine D WIDE Z.E. LEC

ONTHULLING NIEUWE VOLLEDIG ELEKTRISCHE TRUCK VOOR IN DE STAD: DE LAGE-INSTAP CABINE D WIDE Z.E. LEC

De range elektrische vrachtwagens van Renault Trucks wordt verder uitgebreid met de Europese lancering van de D Wide Z.E. Low Entry Cab (LEC). Deze volledig elektrische truck is uitgerust met een nieuwe lage instapcabine die speciaal ontworpen is om afvalinzameling te vergemakkelijken en tevens de veiligheid van de bestuurders en de mede weggebruikers te vergroten.

Met voertuigen van 3,1 tot 27 ton biedt Renault Trucks het meest uitgebreide gamma elektrische vrachtwagens op de markt. De fabrikant breidt zijn range verder uit met de lancering van een D Wide Z.E. LEC (Low Entry Cab). Deze lage cabine is speciaal ontworpen om te voldoen aan de eisen van de sector van de afvalinzameling, om het werk van de chauffeurs te vergemakkelijken en hun veiligheid, comfort en efficiëntie te optimaliseren.

De Renault Trucks D Wide Z.E. LEC is zo uitgerust dat de chauffeurs moeiteloos en veilig in het voertuig kunnen stappen. De instap in de cabine is 200 mm lager dan bij een standaard distributietruck en is voorzien van een enkele antislip opstap en deuren die in een hoek van 90° opengaan. Dit vermindert aanzienlijk de vermoeidheid van de bemanning die mogelijk wel  meer dan 100 keer per ronde in en uit de cabine moet stappen.

De lage positie van de cabine biedt de chauffeurs een uitstekend zicht rondom, wat leidt tot een optimale bescherming van de mede weggebruikers. Voor nog beter zicht raadt Renault Trucks aan om extra zijruiten aan de achterkant van de cabine te plaatsen, die als optie verkrijgbaar zijn.

De ruime cabine van deze volledig elektrische truck biedt plaats aan de chauffeur en maximaal drie extra bemanningsleden. De optionele vlakke vloer zorgt voor bewegingsvrijheid in het voertuig en maakt in- en uitstappen aan zowel de linker- als de rechterkant mogelijk.

De Renault Trucks D Wide Z.E. LEC, die in nauwe samenwerking met carrosseriebouwer Estepe is ontwikkeld, wordt geleverd in een 6×2 versie met gestuurde achteras en is in heel Europa te bestellen. Omdat het voertuig volledig elektrisch is, stoot het geen uitlaatgassen uit en is het uitermate geschikt voor gebruik in stedelijke gebieden met zero emissie zones.

Bekijk ook deze Renault Trucks nieuwsberichten:
Misschien vind je dit ook interessant: 

Werken bij Van Dijk

Truckmonteur?
Ga aan de slag &
maak vrienden
bij Van Dijk